Back in shape: week 5 en 6

Vandaag heb ik weer een update over mijn back in shape avontuur. Ik moet zeggen dat het best goed gaat de laatste twee weken. Sinds dat ik ziek ben geweest sport ik nog maar drie keer in de week. Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten en niet te veel doordeweeks te snoepen. Mijn ervaring van de afgelopen twee weken kan je hieronder lezen.

Back in shape week 2, 3, 4

Week 5
Deze week ben ik weer begonnen met sporten. Na een week ziek te zijn geweest en een week uitgesteld te hebben vanwege het excuus ongesteldheid, is het nu weer de tijd om te gaan sporten. Ik heb de zondag ervoor via YouTube mijn workouts alvast ingepland. Ik besluit om drie keer in de week te sporten. Dat vind ik meer dan voldoende en dat is ook nog redelijk te combineren met 40 uur werken in de week. De workoutdagen zijn: maandag, woensdag en vrijdag. Ik doe workouts van FitnessBlender, dat vind ik zo’n fijn YouTube kanaal! Ik doe voornamelijk HIIT Cardio, maar ook krachttraining (en dan voornamelijk de benen). De workouts van deze week zijn: At Home Cardio Workout to Burn Fat and Tone, When I say Jump HIIT Cardio en Fat Blasting Booty Builder HIIT Cardio and Strength Training.

Het gezonder eten kan misschien nog beter moet ik zeggen, maar het is niet zo dat ik elke dag ‘s avonds nog aan het snoepen ben. Ik voel me wel weer trots dat ik het opgepakt heb, zonder al te veel moeite. Wat mij opvalt is dat ik niet heb dat ik totaal geen zin heb om te sporten. Ik had dat in de eerste week van het terug in shape komen heel erg, maar nu valt dat echt heel erg mee. Ik merk echt dat het weer in mijn ritme zit, het is weer routine geworden. Ook al heb ik al twee weken niet gesport, het is nog niet uit mijn systeem om niet te sporten. Ik had er op sommige dagen zelfs zin in, gek hè? Het voelt gewoon lekker om na een lange werkdag even mijn energie of stress kwijt te kunnen in een workout. Vooral heerlijk als er lekkere muziek aanstaat waarop het sporten nog makkelijker gaat. En dan het gevoel na een goede workout: heerlijk! Dan kan ik pas echt ontspannen.

Week 6
Ook deze week deed ik weer drie workouts. Wederom workouts van FitnessBlender. Ook deze week waren mijn workoutdagen weer op maandag, woensdag en vrijdag. Bevalt mij eigenlijk wel om op deze dagen te sporten. Het is niet achter elkaar, dus je hebt ertussen nog rust en ik hoef er ook niet in het weekend aan te denken. Na het werken op vrijdag nog even sporten en dan kan het weekend beginnen! Lekker lui zijn en bijkomen. Dit weekend ben ik op zondag nog gaan shoppen, dus ik heb toch nog wat cardio gedaan in het weekend. ;) De workouts van deze week zijn: Cardio, Abs and Butt Workout, HIIT Cardio Sweatfest Butt and Thigh Workout en Upper Body Strength Workout.

De upper body krachttraining deed ik op vrijdag. Dit was zo’n goede workout dat ik het hele weekend spierpijn had. Vooral de zaterdag! Op zondag was het nog een beetje stijf, maar op maandag voelde ik het pas echt niet meer. Mijn armen trilden zelfs op vrijdag na de workout, ik kon echt niet meer, haha. Het was alweer even geleden dat ik een goede upper body workout heb gedaan, en dit voelde eigenlijk wel goed. Die spierpijn is natuurlijk wel vervelend, maar het geeft zo’n goed gevoel, een gevoel van: dat was een effectieve workout! Ik heb goed mijn best gedaan, ha! Ja, heerlijk dat gevoel.

De afgelopen twee weken heb ik het sportritme weer te pakken. Drie keer in de week is meer dan genoeg om te sporten en dat probeer ik ook lekker vol te houden.

Hoe gaat sporten bij jullie? Sporten jullie thuis, net zoals ik, of in de sportschool? Ik ben benieuwd!

Liefs,
Belinda ♡

Dit vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *