FitnessBlender FB Abs – 4 Week Core Program

Nu ik op gewicht ben, heb ik mezelf als doel gesteld om buikspieren te kweken. Ik vind mezelf qua gewicht prima, maar er zit nog een laagje vet op mijn buik die wat mij betreft wel weg mag. Ik ben vijf weken geleden begonnen aan het 4 Week Core Program for Abs, Obliques and Lower Back van FitnessBlender. In dit programma sport je 5 dagen in de week, maandag t/m vrijdag. Ongeveer 30 minuutjes per dag. De workouts die je vooral doet zijn high intensity interval trainingen (HIIT), buikspieroefeningen en krachttraining. Dit alles gecombineerd zorgt ervoor dat je vet verbrand en dat je je buikspieren traint, zodat ze mooi zichtbaar zijn als dat laagje vet verdwenen is. Ik ging deze uitdaging weer aan, elke dag sporten en heb ook maar before en after foto’s gemaakt. Hieraan kan je het beste zien of het effect heeft.

4 Week Core Program for Abs, Obliques and Lower Back

Deze foto zegt denk ik wel genoeg of het programma effect heeft. Ik heb week drie wel opnieuw gedaan, omdat ik het die week erg druk had en maar drie van de vijf workouts heb kunnen doen. Ik heb de week erna week drie dus opnieuw gedaan. Dat vond ik voor mijn gevoel wel beter om te doen. Ik heb uiteindelijk vijf weken gedaan over het vier weken programma, maar het resultaat vind ik nog steeds super! Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk doordeweeks te snoepen (soms lukte dat gewoon niet, want.. oh hallo lekkere Pink Raspberry Magnum!) en in het weekend genoot ik sowieso van lekkere cheat meals. Ondanks die cheat meals heb ik wel geprobeerd zo veel mogelijk te bewegen in het weekend. Dan een stukje fietsen of ‘even’ naar de stad lopen.

Ik neem deze week weer een rustig weekje met drie workouts, maar ik denk dat ik volgende week nogmaals het 4 week core program ga doen. De workouts bevallen mij namelijk wel, niet alleen omdat het mijn problem zone tackelt (bij mij is mijn buik de plek waar vet het eerste opgeslagen wordt), maar ook omdat je niet alleen maar HIIT trainingen doet, niet alleen je bovenbenen en billen traint, maar ook krachttraining doet. Met krachttraining krijg je meer spiermassa en die spieren verbranden juist meer energie. Dus ik kan alsnog wel wat eten, zonder dat ik extreem moet gaan letten op wát ik eet. Dus, kom maar op met de komende vier weken! I’m ready for it. :)

Het 4 Week Core Program is een online programma van FitnessBlender. Je kan deze aanschaffen met PayPal en dan zie je de workouts in je online calendar van FitnessBlender staan. Zo zie je in één oogopslag welke workout je die dag moet doen. Het programma kost $6,99, omgerekend is dat zo’n €6,20. Naast dit programma hebben ze nog andere workouts programma’s die zeker de moeite waard zijn om even naar te kijken.

Liefs,
Belinda ♥

Dit vind je misschien ook leuk

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *