Center Parcs De Vossemeren ♥

Het is alweer even geleden dat we op vakantie zijn geweest. Ik stelde het uitzoeken van de foto’s, het maken van mijn fotoboek en dus ook het schrijven van dit artikeltje nogal uit. Maar hierbij dan toch het artikel over onze derde jaar op rij dat we naar Center Parcs zijn geweest. We wilden ook dit keer weer graag naar een Center Parcs met een hotel, want zo’n hotelkamer is makkelijk (hallo opgemaakte bedden en lekker ontbijtbuffet!). Ook wilden we wel graag naar een park in het buitenland, dus toen viel ons oog op De Vossemeren vlakbij Lommel in België. Want hij voldeed aan al onze eisen, dus boekten we een weekend weg, van vrijdag 10 augustus tot maandag 13 augustus.

Vrijdag 10 augustus

Op weg naar België! De treinreis liep voorspoedig: we hadden een rechtstreekse Intercity naar Eindhoven. Vanaf daar moesten we overstappen op de bus naar Boscheind in Luyksgestel. Daarna moesten we nog met de buurtbus naar Lommel, Vossemeren. De halte is eigenlijk 1,5 km verwijderd van het park, maar de buschauffeur was zo aardig om ons bij de ingang van het park af te zetten. Dat scheelt weer lopen!

Omdat we voor het derde jaar op rij naar Center Parcs gaan zijn we inmiddels Center Parcs Friends en één van de voordelen is early check-in. Vanaf 1 uur konden we onze kamer al op, heerlijk! De hotelkamer was overigens erg fijn. Helaas geen keukentje zoals de voorgaande hotelkamers in de andere parken hadden, maar wél een terrasje die uitkijkt over één van de (vele) meren. We hebben ook weer een bad en op de TV konden we onze USB (die we mee hebben genomen) op aansluiten, zodat we onze series konden kijken. Fijn!

Nadat we onze koffers hadden uitgepakt, hebben we onze zwemkleding aangedaan en zijn we meteen de Aqua Mundo ingedoken. Even heerlijk afkoelen! En net zoals alle andere Aqua Mundo’s ziet ook deze er weer leuk, tropisch uit met allerlei verschillende soorten glijbanen. Van zwemmen krijg je honger, dus na het zwemmen hebben we hamburgers en frietjes gegeten en als toetje kochten we een lekker ijsje.  We zijn na het zwemmen nog een stukje gaan lopen en ik heb daarbij mooie foto’s van de natuur in het park én van Tom gemaakt. Is het geen knapperd? ♥ Na de verkenning door het park en de Market Dome was het bijna weer bedtijd. Ik dook nog even in bad om te ontspannen (want thuis hebben we geen bad, dus moet er dan extra gebruik van maken als ik op vakantie wél een bad heb!) en daarna gingen we heerlijk slapen.

Zaterdag 11 augustus

Na een lekker ontbijt (kijk die schattige kleine muffin!) was het tijd voor mij om een FitnessBlender workout te doen. Ook op vakantie doe ik graag mijn workouts! :) Ik deed mijn workout gewoon op de hotelkamer trouwens. Na de workout nam ik een korte douche en maakten we ons klaar om weer de Aqua Mundo in te duiken. Na het zwemmen was het tijd voor midget golf nummer 1! Dit is de baan binnen en ik vond het soms wel te makkelijk, de banen leken namelijk wel erg op elkaar. Maar het thema is wel leuk! Piraten en zeemeerminnen. :) Naast de Market Dome en de Aqua Mundo hebben ze bij de Vossemeren ook nog een Experience Bay. Daar zijn we ook nog even heen geweest.

We zagen ze bij de Eemhof ook, maar nu besloten we om er eindelijk eens in te gaan: de zwaanwaterfiets! Eén uur lang konden we op het meer fietsen en genoten we van het mooie uitzicht en het heerlijke weer! Uiteindelijk wel beetje verbrand, maar het was goed vertoeven. Terug op de hotelkamer besloot ik naar de sauna te gaan. Even ontspannen! Het was zonder badkleding, dus wel beetje awkward, maar ik heb alsnog heerlijk genoten. Tom wachtte mij om 19:00 uur op in het zwembad en we zwommen nog even totdat we op een gegeven moment honger kregen. We gingen wederom voor de hamburger, maar dit keer met krulfriet! Daarna gingen we de gamehal in en speelden we nog onder andere een potje airhockey en MarioKart. Daarna was het alweer tijd om naar de hotelkamer te gaan. Ik dook weer in bad (met een bubblebar van Lush, heerlijk!) en we keken nog een aflevering van Suits voordat we gingen slapen.

Zondag 12 augustus

Rise and shine! Laatste volledige dag in Center Parcs. We habben weer heerlijk ontbeten tijdens het ontbijtbuffet. Hadden we dat thuis ook maar! Daarna was de allereerste activiteit van de dag natuurlijk weer zwemmen in de Aqua Mundo. :) Tijd voor midget golf nummer 2! De baan buiten deze keer. Ook deze was weer leuk, maar alweer leken de banen erg op elkaar. Maar alsnog een leuke middag gehad Na de midget golf gingen we naar de hotelkamer om ons klaar te maken (goed insmeren, badkleding aan, wat lekkers mee, drinken mee, de JBL mee) om op het strandje te liggen maar ook om te badmintonnen. Dat was voor mij alweer járen geleden, maar na een aantal mislukte pogingen kreeg ik het weer onder de knie. Heerlijk middagje zo! Daarna gingen we voor de allerlaatste keer in de Aqua Mundo om te zwemmen. We hebben er weer van genoten en nog even wat foto’s en filmpjes gemaakt van de glijbanen enzo. Eenmaal op de hotelkamer hebben we de koffers ingepakt en ben ik nog een keer het bad ingedoken.

Maandag 13 augustus

De dag dat we weer naar huis gaan. We genoten nog van een heerlijk ontbijt, pakten de laatste dingen in de koffers, haalden ons Center Parcs Friends gift op en liepen toen de 1,5 km naar de bushalte. Bij de bushalte moesten we nog een tijdje wachten, dus had ik nog wat foto’s gemaakt van de omgeving en de natuur. Ik heb Tom zelfs als handmodel gebruikt (mijn knappe handmodel ♥) en het voelde eigenlijk al herfst met al die eikels en dennenappels op de grond. De terugreis verliep net zoals de heenreis voorspoedig. In de trein hadden we ons Center Parcs Friends gift gelezen (mooi & interessant boek met de historie van Center Parcs!). Eenmaal thuis werden we weer begroet door Damon. Hoe fijn op vakantie gaan en zijn toch is, het is nog fijner om thuis te komen. Center Parcs, je was wederom weer geweldig en vermoeiend! Maar we hebben van je genoten. Tot de volgende keer!

Van mijn volledige vakantie (dus ook de dagen vóórdat we naar Center Parcs gaan) heb ik ook nog een video gemaakt. Dus mocht je die willen zien, dan kan dat hieronder. Dit jaar hebben we weer een super fijne vakantie gehad waarin we elke keer leuke dingen deden, zoals bioscoop, shoppen, naar Scheveningen, etc. Je ziet het dus allemaal in de video.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de content te zien.

Dit vind je misschien ook leuk