Center Parcs Het Heijderbos ♥

Nog even en mijn twee weken vakantie is weer voorbij. Ik schreef er al over, vorige week was mijn Center Parcs vakantie en het was geweldig! Meteen na het thuiskomen op vrijdag heb ik de foto’s van de Center Parcs vakantie uitgezocht en er een fotoboek van gemaakt. Voordat ik het fotoboek bestelde, las ik de tekst na en ik bedacht me om ook een kort verslag op mijn blog te plaatsen. Ik heb dan straks wel een fotoboek waar ik doorheen kan bladeren, maar ook leuk om kort hier wat over de Center Parcs vakantie te delen.

Maandag 4 juli 2016

De heenreis van de Center Parcs vakantie ging niet geheel zoals we het gepland hadden. We dachten een rechtstreekse trein naar Blerick te nemen, waar we zouden overstappen naar de trein naar Venray en daar twee bussen te pakken naar Heijen. Maar toen we in de trein zaten, stopten we bij Breda omdat iemand zichzelf voor de trein had gegooid. Een uur gewacht op Breda, toen pakten we de bus naar Tilburg om vanaf daar de trein naar Nijmegen te pakken. Daar pakten we weer de trein naar Venlo, toen naar Venray en daarna de twee bussen. In plaats van drie uur onderweg, waren we nu zes uur onderweg! We kwamen 5 uur pas aan in Center Parcs. We aten wat en trokken snel onze badkleding aan om in het zwembad te genieten van de avond. Terug op de hotelkamer namen we beide nog een bad in het bubbelbad. Ik genoot van Lush bath bomb Sexy Bomb.

Dinsdag 5 juli 2016

Ik ging om 7 uur ’s ochtends een stukje hardlopen door het park. Wat een prachtige natuur! Vogeltjes die fluiten en konijntjes die de weg oversteken. Het geluid van de wind door de bomen, frisse lucht, ik heb genoten. Daarna was het tijd voor het ontbijt van het ontbijtbuffet waar echt veel keuze was. Na het ontbijt gingen we eerst de fietsen ophalen die we hadden gehuurd en daarna doken we het zwembad in. Na een uurtje besloten we te gaan fietsen, op naar Gennep, boodschappen doen bij de Appie. Terug op de kamer in Center Parcs waren we beide moe, ik deed een dutje en voordat we gingen eten (pasta pesto!) gingen we nog de Jungle Dome in. En om de dag weer af te sluiten: zwemmen in Aqua Mundo en bubbelen in het bubbelbad met bubble bar The Brightside van Lush.

Woensdag 6 juli 2016

Vandaag besloten we eerst naar Gennep te fietsen en daarna te gaan zwemmen. Andersom was toch wel vermoeiend! Dus na een goed ontbijt fietsten we weer in totaal 12 km om boodschappen te doen. We zwommen weer voor een uurtje in Aqua Mundo en daarna besloten we te gaan midget golfen. Wat ontzettend leuk! Sommige banen waren erg lastig, maar het was wel erg vermakelijk. Ik mepte mijn balletje het water in, oeps! haha. Na het eten (wederom pasta pesto, yes, we’re addicted), gingen we naar de sauna. Heerlijk even ontspannen en tot rust komen, er was bijna niemand! Omdat de sauna in Aqua Mundo zit, besloten we na de sauna nog een keer te gaan zwemmen. En als afsluiter van de dag: weer in het bubbelbad op de kamer. Ditmaal nam ik bath bomb Intergallactic mee. Hij is zo mooi!!

Donderdag 7 juli 2016

De laatste vierentwintig uur van de Center Parcs vakantie brak aan. Er waren nog een paar dingen die we wilden doen. Eerst fietsen naar Duitsland, zodat we konden zeggen dat we de grens over geweest zijn. Het was een goed stuk fietsen, in de zon, zo’n 13 km heen en 13 km terug. In Goch, Duitsland aangekomen hebben we een stukje door het centrum gelopen en een Italiaans ijsje gegeten. Terug in Center Parcs gingen we weer zwemmen om af te koelen van het fietstochtje. Na het eten besloten we de koffer alvast in te pakken en daarna nog een laatste keer te zwemmen (twee keer per dag zwemmen hoort bij de vakantie!). We namen beide nog een laatste bubbelbad op de kamer. Ik ging ditmaal het bad in met bath bomb Lava Lamp. Na het badderen (om half 12 ’s avonds), besloten we nog een avondwandeling door het park te maken.

Vrijdag 8 juli 2016

En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. De dag begon om acht uur om weer wat spulletjes in te pakken en de kamer een beetje netjes te maken. Daarna was het tijd voor het laatste ontbijt van het ontbijtbuffet. We namen weer een goed, stevig ontbijt om de reis aan te kunnen. Na het terugbrengen van de fietsen, was het tijd om de allerlaatste dingen in te pakken en de sleutels van de kamer in te leveren. En om kwart voor 10 gingen we op weg naar de bushalte. Bij de halte Heijen Zuid hoefden we maar kort te wachten totdat de bus eraan kwam. In tegenstelling tot maandag ging de reis vandaag goed en zonder problemen! We hadden nu wel de rechtstreekse trein naar Rotterdam en konden daardoor lekker blijven zitten. Half 2 waren we alweer thuis. We hebben een super vakantie gehad! Maar het is toch altijd weer fijn om thuis te komen. ♥

Center Parcs is zeker een aanrader. We hadden een goede hotelkamer die elke ochtend schoongemaakt werd. Het zit ook nog eens ideaal gelegen in het Market Dome, dus je ligt zó in het zwembad en ook dichtbij alle restaurants. Een fiets huren is ook zeker aan te raden, zodat je van de omgeving kan genieten. De prijs van de vakantie viel ook erg mee. We hadden zelf genoten van een last minute aanbieding. Je kan je vakantie zelf zo duren maken als je wil. Als je elke avond uiteten gaat, besteed je natuurlijk iets meer dan als je zelf eten meeneemt en avondeten maakt. Wij gingen daarom naar de Albert Heijn in Gennep, boodschappen doen voor het avondeten, en natuurlijk ook om de buurt daar te verkennen. Het was een actieve vakantie en we hebben beide erg genoten. We waren wel moe bij thuiskomst, maar voldaan. We hebben echt iets gedaan in plaats van genikst. Center Parcs, je was geweldig! Wij komen zeker weer terug.

Dit vind je misschien ook leuk