Favoriete FitnessBlender programs

Favoriete FitnessBlender programs

Als je mij al wat langer volgt dan weet je dat ik al jaren vanuit huis sport. De workouts die ik thuis doe zijn eigenlijk altijd workouts van FitnessBlender en ik vind het dan ook fijn om een workoutprogramma van FitnessBlender te gebruiken. Inmiddels heb ik er een aantal in bezit en vandaag deel ik mijn top drie favoriete FitnessBlender programma’s.

Ik heb in totaal 10 programma’s in bezit, namelijk:

  • FB 30 – Round 3 – 8 Week Fat Loss Program For Busy People
  • FB 30 – Round 4 – Fat Loss Program For Busy People
  • FB Abs – Core Program for Abs, Obliques and Lower Back
  • FB ABs – Round 2 – Core Program for Abs, Obliques and Lower Back
  • FB Booty – Round 2 – Booty Boot Camp for Butt and Thighs
  • FB Bored Easily – Workout Program for People Who Get Bored Easily
  • FB Burn – Round 2 – Smart HIIT & Strength Program to Get Fit Quick
  • FB Flex – Upper Body Program for Arms, Shoulder, Chest & Upper Back
  • FB Low Impact – Round 2 Build Muscle & Burn Fat
  • FB XT – Maintenance/Cross Training Program

De meeste zijn workoutprogramma’s van vier weken, ik heb er maar twee die 8 weken duren (namelijk FB 30 Round 3 en FB XT). Voor meer informatie over de workoutprogramma’s zelf verwijs ik je graag naar de website van FitnessBlender zelf of mijn reviews. Ik heb van een aantal programma’s namelijk ook een review geschreven, die heb ik hierboven gelinkt staan.

En dan nu mijn top 3. Welke raad ik je aan?

Foto van FitnessBlender.com

3. FB XT – Maintenance/Cross Training Program

Ondanks dat ik dit programma maar een enkele keer heb voltooid, vind ik dit wel echt een dikke aanrader. Je kunt dit programma namelijk op twee manieren gebruiken: als je het leuk vindt om naast je sport (voetballen, hockeyen, paardrijden, ik noem maar wat!) nog workouts te doen, of als je het wat rustiger aan wilt doen/nog niet zo bekend bent met sporten en niet direct 5 dagen in de week wilt sporten. Je sport namelijk in dit programma maar 3 dagen in de week in plaats van de gebruikelijke 5 dagen in andere programma’s. De workouts duren gemiddeld 39 minuten per dag wat ook zeker niet lang is.

De workouts zijn verder gericht op total body workouts, dus je traint je hele lichaam en niet één specifiek lichaamsdeel (zoals je buikspieren, armen of benen/billen). Dat vind ik ook fijn, dat je in één workoutvideo alles wel traint.

De reden waarom ik deze aanraad is vanwege dat er maar 3 workouts in de week ingepland staan en je voor de rest de vrijheid hebt om zelf nog een sport te beoefenen of het gewoon bij die drie te laten.

Foto van FitnessBlender.com

2. FB Abs – Core Program for Abs, Obliques and Lower Back (Round 1 en 2)

FitnessBlender brengt soms van bestaande programma’s een nieuw deel, nieuwe ‘ronde’ zoals ze dat noemen, uit waarin ze weer nieuwere workoutvideo’s verwerken. Naast dat FitnessBlender namelijk workoutprogramma’s hebben, hebben ze ook elke week wel weer een nieuwe (gratis) workoutvideo online staan. Van al die workoutvideo’s maken ze dan hun workoutprogramma’s. Het doel van het nieuwe deel van het workoutprogramma is alsnog hetzelfde. Om de simpele reden dat er nieuwe video’s in zitten heb ik dan ook twee FB Abs programma’s gekocht. Beide staan op de 2e plek. Ik heb vooral FB Abs Round 1 al vaker gedaan. Beide programma’s vind ik echt heel fijn!

Het doel van deze twee programma’s is om je buikspieren meer gedefinieerd te zien, maar dat betekent niet dat je alleen maar buikspieroefeningen doet. Integendeel, je doet vooral cardio/HIIT en krachttraining, maar natuurlijk ook core workouts om je buikspieren te sterken. Je kunt namelijk geen plaatselijk vet verbranden en daarom richt FitnessBlender zich hier in dit programma op vetverbranding in het algemeen en train je ook je benen/billen en armen. De workouts duren gemiddeld 35 minuten per dag, wat ik ook helemaal niet lang vind. Dat is prima in te plannen in je dag.

Waarom ik je deze aanraad is omdat iedereen toch wel een plattere buik wil hebben toch? Met deze programma’s (én door gezond te eten en niet te veel te snoepen) krijg je ook zeker een plattere buik, of in ieder geval zie je meer definitie in je buik. De workoutvideo’s vind ik in deze programma’s ook erg leuk! Lekker afwisselend, daar houd ik wel van.

Foto van FitnessBlender.com

1. FB 30 – Fat Loss Program For Busy People (Round 3 en 4)

Dan op nummer 1: de FB 30 programma’s. Ook dit zijn er weer twee. Waarom ik de vierde ook heb gekocht? Los van het feit dat er nieuwere video’s in staan, ook omdat Round 4 nu 4 weken duurt in plaats van Round 3 die 8 weken duurt. Soms heb ik namelijk meer behoefte aan een workoutprogramma die 4 weken duurt in plaats van 8 weken en dan kan ik dus mooi Round 4 inplannen.

Mijn allereerste workoutprogramma die ik ooit kocht van FitnessBlender was FB 30 Round 2. Deze werd toentertijd nog als PDF bestand gestuurd en staat daarom ook niet meer op hun website. Inmiddels hebben ze al jaren alle (nieuwe) workoutprogramma’s digitaal, kun je ze gemakkelijk in je FitnessBlender kalender inplannen en de workoutvideo’s makkelijker bekijken. Round 2 beviel me zo goed dat ik, toen ze hun website hadden geüpdatet met deze digitale programma’s en kalender, meteen nog een programma van FB 30 heb gekocht, namelijk FB 30 Round 3.

FB 30 vind ik fijn omdat de workout allemaal gemiddeld 30 minuten duren. Dat past prima in mijn fulltime werkweek! De workouts zijn daarnaast niet specifiek ergens op gericht, je traint gewoon je hele lichaam. Dit is een perfect workoutprogramma als je gewoon lekker wilt sporten en niet zo zeer een grotere kont, gedefinieerde buikspieren of getrainde armen wil hebben. Op het moment van schrijven ben ik zelfs voor de vierde keer bezig met FB 30 Round 3.

Deze FB 30 programma’s raad ik aan omdat ze juist zo lekker kort duren en je daardoor altijd wel een moment kunt inplannen om ze te doen. Qua video’s vind ik deze ook zo lekker afwisselend, vooral het 8 weken durende programma vind ik fijn om te doen. Zo hoef ik voor de komende 8 weken niet na te denken welke workouts ik ga doen.

Sowieso vind ik FitnessBlender een aanrader, of je nou een workoutprogramma van ze hebt of niet. Ze hebben zo veel workoutvideo’s online staan, van HIIT/Cardio tot krachttraining en yoga/pilates workouts. Voor sommige workouts heb je helemaal niks nodig (body weight/lichaamsgewicht), maar voor sommige heb je gewichtjes nodig (dumbbells of een kettlebell) of een weerstandsband.

Kelli en Daniel (de eigenaren van FitnessBlender) zijn echt leuke mensen en ze sportten op hetzelfde moment als jij. De workoutvideo’s duren net zo lang als jouw workout die jij moet doen. Ze doen het niet alleen voor, maar tegelijkertijd doen ze dus met je mee. De video’s bevatten ook geen geluid, zodat je je eigen muziek kunt aanzetten.

De video’s staan niet alleen op hun website, maar ook op YouTube. Maar als je ingelogd bent op hun website kun je dus ook gebruik maken van hun workoutkalender (waar ik het eerder al even over had) waarin je je workouts kunt inplannen en kun je workouts aan je favorieten toevoegen. Mocht je bezig zijn met een workoutprogramma en je wilt toch niet 5 dagen in de week sporten, maar wat minder, dan kun je ook gemakkelijk de workouts op je eigen timing/agenda inplannen via de kalender. Ze zijn zo verschoven en aangepast aan je eigen behoefte.

Dus heb je na het lezen van dit blogpost geen behoefte om een workoutprogramma aan te schaffen, dan geef ik je het advies om sowieso eens één workoutvideo van ze te doen. Aanrader!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top