Ik sport weer – update 2

En hierbij een tweede update van mijn sportavontuur. Twee weken terug gaf ik de eerste update. Na twee maanden rust ben ik sinds 5 november weer aan het sporten geslagen. Als je mijn redenen wil weten, moet je hier even klikken. Vandaag is het tijd voor update nummer twee, van week vier en vijf. Hoe is het gegaan? Heb ik het vol kunnen houden om 6 keer in de week te sporten?

Week 4 – van hoge pieken

De vierde week van het programma. Na deze week ben ik op de helft. Dat is een goed gevoel zeg! Ik begon weer goed. Op maandag t/m donderdag heb ik netjes na het werk mijn sportoutfit aangedaan, matje uitgerold en ben ik gaan sporten. Op vrijdagavond ging ik na het werk naar Tom’s oma en hebben we daar gegeten. Eenmaal thuis zat ik op de bank en was ik zó moe dat ik besloten had mijn workout over te slaan. Ik ging vroeg slapen en stond dan ook weer vroeg op zaterdag. Om 9 uur heb ik mijn workout van vrijdag gedaan. De stretchworkout wilde ik later nog doen. ‘s Middags ging ik naar een vriendin en eigenlijk heb ik ‘s avonds noch op zondag de stretchworkout niet meer gedaan. Dus eigenlijk heb ik van de 6 maar 5 dagen gesport. Toch nog best aardig!

Week 5 – naar diepe dalen

Deze week was een pittige week, een week waarin mijn routine op de proef werd gesteld. Het ging al meteen fout op maandag want we gingen met collega’s na het werk uiteten en ik was pas tegen half 10 thuis. Het tijdstip waarop ik normaal aanstalten maak om te gaan slapen. Ik had geen fut meer om nog te sporten. De dag erna hadden we een lunch met twee afdelingen en was mijn bedoeling ook om na het werk gewoon weer te gaan sporten, maar vanwege wat klachten heb ik dit helaas uitgesteld. De rest van de week gingen mijn klachten niet echt over en heb ik even naar mijn lichaam geluisterd. Van de 6 workouts heb ik uiteindelijk he-le-maal niks gedaan. Ik baal er wel van, maar soms moet ik even gas terugnemen… Ik ga week 5 overdoen. Dus volgende update zal je nogmaals week 5 voorbij zien komen.

Voeding

Qua voeding ging het in week 4 best goed! Ik heb hier en daar wel iets gesnoept in deze week, maar aanzienlijk minder dan in week 5. Wat een rampenweek! Ik heb geprobeerd om op te letten, maar met Sinterklaas en de vele etentjes die ik had ben ik gezwicht. 

Progress

Eind week 4 had ik mezelf nog opgemeten en gewogen, dat was redelijk gelijk aan eind week 3, want hallo hormonen en opgeblazen gevoel! Aan het eind van week 5 heb ik niet eens de moeite genomen om het op te meten en te wegen, want ik weet 100% zeker dat ik mij dan nog slechter ga voelen, dus ik doe dat wel weer als ik weer aan het sporten ben.

Dit vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *