Ik sport weer – update 3

Er zijn alweer twee weken voorbij! Dit is de laatste sportupdate van dit jaar, bizar hè? Ik blijf mij verbazen over het feit hoe snel de tijd gaat, maar dat is voor een andere blog post! Vandaag deel ik weer een update over hoe het gaat met het sporten. Ben ik weer terug in mijn ritme? Vorige keer sloeg ik een hele week over qua sporten…

Week 5 – I’m back! (again)

Vorige keer sloeg ik week 5 volledig over vanwege wat klachten, zoals je kon lezen. Dus ik moest week 5 opnieuw doen. Dat is eigenlijk best goed gegaan! Ik ben het sporten pas begonnen op dinsdag en ik heb dus op maandag niet gesport. Maar ik heb wel netjes elke dag na het werk mijn workout gedaan. Wat is dat weer fijn zeg! Ik kan echt genieten van een goede workout, vooral een zweterige HIIT workout. Gelukkig zitten die wel vaak in het FB30 programma! Hieronder kan je een after-workout-selfie zien, met ontploft haar wat nodig gewassen moest worden. Ik besloot om zelfs de zesde optionele stretch workout te doen, op zondagavond voordat ik ging slapen. Dat was best fijn om daarna lekker in slaap te vallen. Ik ben dus weer terug!

Week 6 – Kerstdiner

Eigenlijk zat na een paar dagen weer sporten na het werk mijn ritme er weer in. Werken, thuiskomen, sportkleding aan, workout doen, douchen en dan avond! Op vrijdag had ik echter het jaarlijkse kerstdiner van werk (zie foto hieronder voor het lekkere dessert!) en omdat we laat thuiskwamen (half 12) heb ik toen toch even mijn workout overgeslagen, ik was zó moe! Ik moest namelijk ook gewoon werken op vrijdag, dus ik was al vroeg op. Op zaterdag heb ik de workout van vrijdag gedaan en op zondag heb ik weer lekker de stretchworkout gedaan. Dus ook in het weekend ben ik actief geweest, mijn weekend bestond namelijk voor de rest voornamelijk uit lui zijn.

Voeding

Qua voeding heb ik het in week 5 ook weer opgepakt om minder te snoepen. Natuurlijk heb ik wel hier en daar wat chocola gegeten, want: I can’t resist. Maar ik heb zoals voorheen weer gelet op mijn kilocalorie inname. Week 5 begon trouwens wel goed, maar in het weekend heb ik wel een dag gehad dat ik erover heen zat, qua kcal. Maar dat mag soms vind ik. Zolang het maar niet elke dag gebeurt. Week 6 zat ik sowieso elke dag onder het kcal wat ik verbruikt/verbrand heb. Ik probeer altijd tussen de 1500/700 kcal te zitten qua eten en dat is ook in week 6, op het kerstdiner na dan, gelukt.

Progress

Ik heb mezelf deze twee weken niet gewogen of gemeten, het kwam er eigenlijk niet van. Maar ik zag wel in de spiegel wat verschil, en mijn kleding zat wat losser. Dus ook al heb ik een week niet gesport en heb ik zo af en toe mijn vreetdagen, dan toch werpt het zijn vruchten af. Dat vind ik fijn!

Dit vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *