FitnessBlender’s 8 Week Fat Loss Program For Busy People – Round 2

Vandaag deel ik mijn ervaringen van het 8 Week Fat Loss Program for Busy People round 2 van FitnessBlender (FB). In november begon ik met dit programma, toen net uitgebracht. Het programma houdt in dat je acht weken lang, 5 á 6 dagen in de week sport. De workouts voor deze dagen staan al voor je klaar in een PDF’je met een link naar de video en meer informatie. In de nieuwe programma’s (online sinds januari) staat het programma gewoon in je kalender op de site van FB zelf. Je hoeft dus niet na te denken over de workout die je moet doen, dat is al voor je bepaald. Handig toch?!

FB Workout programs

Er zijn verschillende programma’s die FB aanbiedt: je hebt FB Fit, FB Mass, FB Reach en FB30 (dat is de nieuwe naam voor het programma die ik gevolgd heb). Daarnaast zijn er ook een aantal programma’s voor 4 weken en is er een trial versie. Ik raad zeker aan even een kijkje op de site te nemen. Daar vind je ook meer informatie over deze programma’s. Ik heb zelf een programma gekocht voor Busy People. Dat houdt in dat de workouts allemaal rond de 30 minuten duren. Dat is maar 1/48e van je dag. Prima te doen! :)

De reden dat ik het programma kocht was omdat ik heel benieuwd was naar het programma. Ik wilde wel graag een programma volgen. Daarvoor zocht ik elke keer zelf mijn workouts uit en ik wilde eigenlijk een plan die al voor mij gemaakt was. Ik wist ook niet precies wanneer je nou kracht zou moeten doen en wanneer cardio. Dat zit in het programma al gestopt en daar hoef ik dus niet over na te denken.

Zoals je weet sportte ik al om de dag. Voor mij was het dus geen grote omschakeling om elke dag te gaan sporten.De dagen dat je sport zijn maandag tot en met vrijdag, en zaterdag is een optionele workoutdag. Vaak doe je dan een stretching workout. Ik vind het zelf wel erg prettig om die optionele workout op zaterdag gewoon te doen. Wel fijn om even lekker te stretchen, dat kan je lichaam wel gebruiken na een week lang elke dag sporten! Verder zijn de dagen afgewisseld tussen HIIT (High intensive interval training), cardio, kracht en natuurlijk buikspieren. Soms is het ook gecombineerd in één video. Je traint dus in één week je hele lichaam. Makkelijk!

Thuissporten

In het PDF-bestand stond ook een stukje vermeld over voeding. Wat dat betreft zegt Fitness Blender dat je vooral gezond moet eten. Ze raden diëten en rare drankjes af. Ze geloven meer in puur eten, dat je weet wat je eet. Geen eten uit pakjes of potjes, met extra ingrediënten of extra suiker/zoetstoffen, maar zelfgemaakte maaltijden. Zelf toevoegen wat je wilt. Het gezond, bewust eten in combinatie met het sporten, zou er zeker wel voor moeten zorgen dat je resultaat ziet, wat ook nog eens blijvend is. Je verandert namelijk je levensstijl, daar gaat het om. Je ontwikkelt een routine met sporten en gezond eten, en dat is toch wat ervoor zorgt dat je afvalt. Afvallen is op een gegeven moment ook geen echt doel meer. Je wilt eerder sterker worden, fitter en lekkerder in je vel zitten. Resultaat die je ook ziet is het verliezen van centimeters.

Aan het begin van het programma doe je Fitness Blender’s Physical Fitness Test, waarin je 1 mile rent, jogt of loopt, zoveel mogelijk push ups en squats kan doen, zo lang mogelijk de plank volhoudt en waarin je je flexibiliteit meet. Aan het einde doe je deze zelfde test weer en dan kan je dus het resultaat zien, wat je bereikt hebt. Ikzelf heb ook nog mijn maten opgemeten: mijn taille en heup, om te zien hoeveel centimeters ik aan het einde kwijt zou zijn.

Dit zijn mijn resultaten:

3 november 2014

  • 1 mile: gelopen naar het werk in 11 minuten en 40 seconden.
  • Push ups vanaf knieën: 11
  • Push ups vanaf tenen: 8
  • Squats: 55
  • Plank vanaf knieën: 1 minuut en 2 seconden
  • Plank vanaf tenen: 24 seconden
  • Flexibiliteit: -1,5 cm
  • Taille: 79 cm
  • Heup: 95 cm
  • Gewicht: 65,3 kg

26 december 2014

  • 1 mile: niet gelopen, overgeslagen
  • Push ups vanaf knieën: 16
  • Push ups vanaf tenen: 10
  • Squats: 83
  • Plank vanaf knieën: 2 minuten en 14 seconden
  • Plank vanaf tenen:  1 minuut en 2 seconden
  • Flexibiliteit: -1,5 cm
  • Taille: 74 cm
  • Heup: 87 cm
  • Gewicht: 62,6 kg

De mile heb ik de tweede keer overgeslagen, want ik hoef dat voor mezelf niet zo zeer te verbeteren. In de resultaten komt verder naar voren dat mijn bovenlichaam helemaal niet zo sterk is. Ik ben van 8 push ups, naar 10 gegaan, haha. Niet echt een vooruitgang, maar hiermee zie je dus wel wat nog je aandacht nodig heeft. Mijn benen zijn daarentegen wel goed getraind, al zeg ik het zelf. Ik ging van 55 naar 83 squats, ik bleef maar doorgaan, haha. ;) Wat ik ook zou kunnen verbeteren is flexibiliteit, want die mist totaal. Ik ben niets opgeschoten met het programma in flexibiliteit, haha. Dat is dus ook een aandachtspuntje. Wat betreft gewicht ben ik toch bijna 3 kilo kwijt geraakt. In het begin ging het afvallen bij mij super snel, maar nu er steeds minder vetjes overblijven om te verbranden, gaat het wat langzamer. Maar alles wat er nu afgaat met het sporten en mijn veranderde levensstijl, blijft er hopelijk ook af. Je kan in ieder geval in de centimeters de voortgang goed zien, vooral op mijn heup ben ik gewoon 8 centimeter kwijt!

Progess picture 24 januari 2015

Ik ben blij met de resultaten die ik heb behaald. Daarnaast ben ik ook trots op mezelf dat ik de discipline heb om de volledige acht weken af te maken. Ik heb geen één workout overgeslagen. Ik heb zelfs alle extra workouts die er in het programma zitten, gedaan. Dit zijn workouts die je zelf nog na de dagelijkse workouts kan doen. Dit zorgt weer  voor een extra burn in calories. Altijd fijn. :) Daarnaast ben ik blij dat ik dit 8 Week Program heb gedaan, want het heeft er wel voor gezorgd dat ik veel beter in mijn vel ben gaan zitten, en daardoor ben ik weer zelfverzekerder geworden. Niet alleen omdat ik lekkerder in mijn vel zit, maar ook omdat ik acht weken lang, elke dag heb gesport. Ik heb het gewoon volhouden, ik kan het! Ik heb mezelf daar wel mee versteld doen staan. Ik had het eigenlijk niet verwacht. Ik heb dingen ontdekt van mezelf, vaardigheden en hobby’s ontdekt waarvan ik niet wist dat ik ze had. En dat maakt mij zelfverzekerder dan voorheen. Het sporten voelt heel goed voor mij!

Het 8 Week Fat Loss Program for Busy People kost maar $9,99, omgerekend is dat €8,84. Ik vind dat geen geld als je je bedenkt dat je normaal 20 euro (of wel meer!) betaald voor de sportschool. Mocht je nog twijfelen of je een Fitness Blender programma wilt aanschaffen, niet doen, het is zeker de moeite waard. Ik raad het iedereen aan. Succes! :)

Liefs,
Belinda ♥

Dit vind je misschien ook leuk

1 reactie

  1. Leuk ga ik ook eens proberen!
    Mn taille wordt steeds minder, dat is nu al 72 cm maar mn heupen.. Tja 11 cm ben ik al kwijt maar t staat nu ff stil haha. Thanks voor de tip! Ben benieuwd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *