Sporten – update 5

Na drie maanden vond ik het weer tijd voor een update over het sporten. Voorheen gaf ik elke twee weken een update over het sporten, maar dat werd toch wel een beetje veel van hetzelfde. Ik geef nu liever elke twee maanden (zoiets) een update. Dus vandaag is het weer tijd voor een stukje over het sporten en gezond eten!

In maart heb ik om eerlijk te zijn heel sporadisch een keer gesport. Helemaal niet zoveel als dat ik wilde. Het wat ook niet echt wat ik toen hoog op mijn prioriteitenlijstje had staan. Ik wilde mijn aandacht eerder steken in het solliciteren naar een nieuwe baan. Ik at wel redelijk gezond, maar ik at wel veel tompoucen en taart. Ik was tenslotte jarig in die maand en dat heb ik dit jaar ook zo’n 5 keer gevierd, met dus 5 keer gebak!

In maart heb ik ook kennisgemaakt met Personal Body Plan. Ik probeerde dat toen eventjes uit, want ze boden de eerste 14 dagen gratis. Na een weekje ben ik er toch weer mee gestopt, want je moest alles afwegen en in hun app invoeren. Dat vond ik vreselijk irritant. Ik vul sowieso mijn eten al in in de app MyFitnessPal. Dus dat betekende dat ik twee apps bijhield. Dat vond ik iets teveel van het goede. Daarnaast kwam ook nog dat die app ervoor zorgde dat de batterij van mijn iPhone sneller leeg was. Niet ideaal. Maar ik heb er wel weer wat van geleerd qua voeding en wat gezondere keuzes zijn.

Op 29 maart begon mijn drie weken vakantie en ik was de vakantie begonnen met bewuster eten en met wat regelmatiger sporten. Ik besloot zelfs om weer terug te gaan naar om de dag sporten. Dus maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag, zaterdag, maandag, etc. Dit bevalt mij weer goed! Ik zat meteen weer in het ritme. Ik sport soms ‘s ochtends, maar vaak eind van de middag, voor het avondeten. Heerlijk! De workouts die ik doe zijn van FitnessBlender. Ik deed twee workoutprogramma’s tegelijkertijd, namelijk het FB Booty round 2 program (voor benen en billen) en FB Flex (voor bovenlichaam/armen). Ik had het zo ingepland dat ik twee keer benen en billen train en dan één workout voor de armen.

Sinds 23 april ben ik weer begonnen met fulltime werken. Ik heb alleen in de eerste week werken niet gesport (ik wilde even de volledige aandacht hebben bij het leren van nieuwe systemen etc.), maar daarna ben ik weer lekker verder gegaan met om de dag sporten. Het FB Booty round 2 programma heb ik inmiddels al twee weken geleden voltooid en het FB Flex programma heb ik bijna afgerond. Ik moet nog twee workouts.

Qua eten is er ook weer wat veranderd. Ik zei het net al even, maar ik zorg er nu voor dat ik meer eiwitten en fruit eet. Ik ontbeet in mijn vakantie met magere kwark, havermout, fruit en wat noten. Ik probeerde dit uit om die extra eiwitten binnen te krijgen. Ook heb ik al mijn ongezonde snacks vervangen voor gezonde alternatieven, zoals maiswafels, fruit en groente. Ik heb van mezelf momenteel op twee dagen in de week ingelast dat ik best wat ongezonds kan eten. Dus ik ben niet zó strikt. Nu ik weer aan het werk ben eet ik ook nog gezond. Ik ontbijt wel weer met brood, maar ik lunch altijd met een (samengestelde) salade en fruit. Soms eet ik er een broodje bij met kaas, maar ik zorg er altijd voor dat ik sowieso genoeg groente en fruit eet. Tot nu toe bevalt dit goed en valt het mij hartstikke mee met de chocolade cravings.

Toch is niet alles rozengeur en maneschijn, want ik moet from doctor’s orders het rustig aandoen. Ik heb namelijk een peesontsteking in mijn knieën en mag deze dus even niet belasten. Ik ben té fanatiek geweest met mijn workouts en daardoor doen mijn knieën nu zeer. Erg vervelend! Voor de pijn slik ik een ibuprofen en voor de rest sport ik nu dus niet. Ik heb nog wel twee upper body workouts op de planning staan voor het FB Flex programma. Die ga ik nog wel doen, maar even geen cardio of HIIT meer. Wandelen gaat trouwens wel goed, dus dat doe ik om toch in beweging te blijven.

Zo, dat was even mijn (lange) update over het sporten en hoe dat nu gaat. Ik zal binnenkort weer een update plaatsen en je kunt binnenkort ook weer een review verwachten van de twee workouts programma’s die ik gedaan heb: FB Booty round 2 en FB Flex.

Dit vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *