Thuis workouts doen + filmpjes & motivatie

Ok, tijd voor een confession… Ik geef toe dat ik de afgelopen tijd vrij weinig aan mijn conditie heb gewerkt. Ik doe eigenlijk niet echt meer aan hardlopen en ook een workout doe ik nauwelijks. Eigenlijk nooit…

In december deed ik nog een poging om de 30 day Ab, Cardio en Squat challenge. Dat ging de eerste week op zich nog goed, ik deed het drie dagen, dagje rust en dan weer drie dagen, weer dagje rust, etc. Maar vanaf de tweede week werd ik laks: ach, twee daagjes rust kan ook. En toen ging ik er dus nooit meer mee door.

U can choose to feel sore tomorrow or u can choose to feel sorry tomorrow

Ik ben ook al eens begonnen met minder snoepen en opletten op wat ik eet. Dat lukt aardig. In het begin mocht ik van mezelf helemaal niet snoepen, alleen in het weekend. Maar de laatste tijd snoep ik toch ook doordeweeks weer. Dit zijn echter wel lichte dingen en niet weer een hele chocoladereep of een hele zak chips. Ook ben ik sinds het begin van dit jaar begonnen met naar mijn werk toe lopen en terug naar huis lopen. Dat is heen 25 minuten en terug 25 minuten. Die beweging heb ik dus weer!

Toch vind ik dit niet voldoende. Ik wil toch weer gaan sporten. Vandaag ben ik begonnen. Ik heb twee workouts van Blogilates gedaan, namelijk een workout voor het verminderen van je ‘lower belly fat’ en de workout ‘flat belly fat burner’. Mocht je interesse hebben om ze ook te doen, be my guest! Ze staan hieronder.

Ik deed eerst de ‘lower belly fat’ workout. Die was al best pittig: ik voelde ‘m wel. Daarna dacht ik: ach ik ben nog wel redelijk fit, ik doe er nog een. De flat belly fat burner workout dus. Toen ik daarmee klaar was… oh my, ik was helemaal gesloopt! Ik kon met moeite opstaan… Nu ik dit blogje typ zit ik op de bank en voel ik mijn buikspieren. Het heeft dus wel iets gedaan. Dat gevoel vind ik altijd wel fijn!

En nu moet ik het proberen vol te houden. Ik ga denk ik drie á vier keer in de week deze workouts doen. Gewoon lekker thuis! Matje op de grond, laptop ernaast en los (lees: kapot) gaan. Ik denk dat ik wel ga afwisselen in de workouts, gewoon zodat het leuk blijft. Blogilates heeft zoveel workouts op haar kanaal staan! Daar zitten er vast wel een of twee tussen die ik dan kan doen.

Squat like Ryan Gosling is behind you

Je vraagt je misschien af: waarom ga je niet gewoon naar de sportschool? Ja, naja, ik wil op zich wel, maar ik vind het te duur. En wat als ik dan weer niet ga? Of opeens weer in zo’n ‘ah boeie’ fase zit? Dan betaal je er toch voor en da’s zonde. Dus daarom dat ik het lekker thuis doe, gratis! Ik probeer mezelf wel elke keer te motiveren om het gewoon te doen hoor! Ik heb nu mooie nieuwe leuke kleren en daar wil ik natuurlijk wel in blijven passen, haha. En de zomer komt er natuurlijk weer aan, dus dan wil je er wel een beetje met een summerproof body bij lopen. En nog een motivatie: oude filmpjes terugkijken van mezelf. Ik merk wel dat ik aangekomen ben, haha, ook in de filmpjes. Dus om er op camera goed uit te blijven zien, moet ik gewoon sporten! So, let’s do it!

Dollar for every workout

Deze tip hierboven is wel een goede motivatie trouwens, haha. Shoppennnnn! Oh enne.. die van Ryan Gosling ook! ;)

Doe jij ook wel eens een workout via een filmpje op YouTube of ga jij wel naar de sportschool? Heb je verder nog leuke workouts gezien die je mij aan kan raden? En wat zijn jouw motiverende woorden om door te gaan met sporten?

Liefs,
Belinda ♥

PS: De motivatie plaatjes staan op mijn Pinterest profiel! Ik heb speciaal een board aangemaakt met allemaal inspirerende motivatie quotes.

Dit vind je misschien ook leuk

1 reactie

  1. Ik vind dat ‘t allemaal best gezond klinkt hoor, haha! Ik heb me nog nooit aan zo’n workout filmpje gewaagd, want hoewel we geen klein huis hebben is er toch niet echt heel veel plek voor dus dan wordt het beneden in de woonkamer en dan weet ik dat ik het toch minder snel doe. Maar als ik ooit wil beginnen met sporten, onthoud ik ‘t wel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *