Thuis workouts doen: update #2

Wauw, wie had gedacht dat ik alweer drie maanden, zo’n 15 weken, bezig ben met sporten en gezonder leven? Ik niet hoor. Vroeger had ik een gruwelijke hekel aan sporten. Gymmen op school was een horror. Ik wilde echt niet sporten, ik had er totaal niets mee, totdat ik drie jaar geleden begon met hardlopen. Hardlopen hield ik in vlagen vol. Maar in maart besloot ik om elke week 2 á 3 keer een workout filmpje op YouTube te kijken en precies na te doen wat zij op het filmpje deden, en dat voelde goed! Omdat het alweer even geleden is, heb ik vandaag weer een update met hoe het gaat. :)

No excuses

In het begin had ik vooral spierpijn, elke keer weer. Maar dat was juist hetgeen wat zo goed voelde: ik heb het gedaan, ondanks de tegenzin en kijk aan, de oefeningen dóen ook echt wat met mijn lichaam. Omdat ik het gewoon thuis kan doen, verdwijnen ook meteen de excuses die ik gebruikte voor het niet gaan hardlopen. Binnen is het gewoon droog! Geen last van het weer. Het enige waar ik last van kan hebben is de warmte, maar hé, dan zet ik toch gewoon een ventilator voor mijn snufferd? No problem! Inmiddels al vaak gedaan.

Nu drie maanden later voel ik mij nog steeds goed bij de at home workouts. In het begin deed ik maar twee workouts per week. Daarna deed ik elke maandag, woensdag en vrijdag een workout en het is nu zelfs zo dat ik om de dag mijn matje neerleg en gewichtjes tevoorschijn tover. Dus maandag, woensdag, vrijdag, zondag, dinsdag, donderdag, zaterdag, maandag, etc. Het is echt routine geworden. Op de dagen dat ik moet werken, kom ik thuis en doe ik meteen de workout, daarna eet ik wat, ga ik douchen en dan in relax-modus. In de weekenden of in de vakantie is het wel verschillend, dan hangt het er vanaf wat ik op die dag gepland heb, of juist niet. Dan doe ik het ‘s ochtends, ‘s middags of net zoals doordeweeks vlak voor het eten.

Love yourself enough to live a healthy lifestyle

De dag na het sporten heb ik tegenwoordig geen spierpijn meer. Tenzij ik met wat zwaardere gewichtjes aan de slag ga, waar ik nog niet eerder mee heb gesport. Dan voel ik het wel weer eventjes, maar nooit lang. Ik heb wel vaak dat ik wat stijfjes ben in mijn rug en stijfjes. Maar dat is vooral als ik de dag erna een extreem luie dag heb, zoals afgelopen zondag. Ik had zaterdag gesport en ben op zondag van mijn bed op de bank geploft. Ik ben de deur niet uit geweest en ben eigenlijk vanaf de bank dus ook weer op bed geploft. Tja, had ik maar iets actiever moeten zijn. ;)

Je zult je vast wel afvragen of ik inmiddels ook verschil zie? Tja, ikzelf zie het nauwelijks. Als je jezelf elke dag in de spiegel ziet, dan zie je niet veel veranderen, maar mijn vriend zegt wel dat ik er strakker en slanker uitzie. Ikzelf merk het wel aan kleding: mijn broeken zitten losser en ik kan zelfs mijn riem alweer een gaatje strakker zetten, oh yes. Op de weegschaal begin ik ook langzaam iets te zien. Er is zeker zo’n 2 á 3 kilo af. Ik ben zeker meer kilo’s kwijt, maar omdat ik met krachttraining bezig ben, is dat vervangen door mijn spieren. Helemaal niet erg! Hoewel ik het natuurlijk wel fijn zou vinden als de weegschaal aangeeft hoeveel vet ik precies kwijt ben, let ik eigenlijk niet zozeer op het getal dat aangegeven wordt. Als ik mij maar goed in mijn vel voel zitten. Daar gaat het mij voornamelijk om.

Whats my secret

Ik zal binnenkort mijn favoriete workouts met je delen, zodat je een beeld krijgt wat ik zoal train. Ik doe namelijk voornamelijk krachttraining, maar ook geregeld een cardio workout. Zolang het maar een fat burning kind of workout is, haha. :)

Sport jij wel eens thuis of ga je liever naar de sportschool? En hoe houd jij het vol? Wat is jouw motivatie?

Liefs,
Belinda ♥

PS: De motivatie plaatjes staan op mijn Pinterest profiel! Ik heb een Healthy board met inspirerende/sportmotivatie quotes.

Dit vind je misschien ook leuk

3 reacties

  1. Ik heb in een grijs verleden geprobeerd naar de sportschool te gaan, maar faalde echt keihard. Thuis workouts doen is me ook nog nooit gelukt, maar ik dans 1 a 2 keer per week en dat is ook echt een goede workout, dus ik vind het prima! :)

  2. Goed dat het nu zo normaal voor je is geworden en echt in je ritme zit! Duurt even, maar dat is wel echt zo’n fijn gevoel lijkt me!