Thuis workouts doen: update

Zes weken geleden plaatste ik een artikel over dat ik opnieuw begonnen was met sporten. Niet in de sportschool, maar gewoon thuis, matje op de grond en een workout video op YouTube. Ik vond het wel even leuk om hierover een update te geven, met hoe het nu gaat en of ik het nog steeds netjes elke keer volhoud. 

Ik moet zeggen dat het eigenlijk best goed gaat. In het begin had ik de dag na het doen van de workout echt spierpijn, maar dat werd elke keer weer wat minder. Nu voel ik eigenlijk niets meer. Aan de ene kant vind ik dat wel jammer, want voor mijn gevoel staat spierpijn gelijk aan een geslaagde workout. Maar aan de andere kant is het wel prettig om de dag erna mezelf gewoon vooruit te bewegen, haha.

sore is the new sexy

In het artikel van 18 maart zei ik dat ik drie á vier keer per week een workout wilde doen en ik moet zeggen dat ik nu elke week trouw drie workouts doe. Elke maandag, woensdag en vrijdag. Afhankelijk van mijn weekplanning. Ik werk vaak maandag t/m donderdag van 9 tot 5 en vrijdag van 9 tot half 1. Dus op maandag en woensdag doe ik mijn workout direct als ik thuis kom om half 6. Dan ben ik vaak rond 6 uur klaar en ga ik eten, douchen en avond houden. Op vrijdag heb ik nog een middagje vrij en hoef ik het niet direct voor het eten te doen.

De workouts die ik doe zijn eigenlijk allemaal YouTube video’s van Cassey Ho aka Blogilates; haar video’s zijn leuk. Elke maandag uploadt ze een nieuwe video en ze heeft al een behoorlijke lijst met al geplaatste video’s. Genoeg keuze dus! Je kan ook zelf bepalen wat je nu weer wil trainen: je buik? Billen? Benen? Armen? Of je hele lijf? Kan allemaal! Ik heb een YouTube-afspeellijst gemaakt die ik “Blogilates Workouts To Do” heb genoemd, en elke keer als ik een goede workout video tegenkom van haar, dan plaats ik hem daarin. Nu we een nieuwe (Smart)TV hebben, kan ik de video’s ook op groot scherm bekijken. Dat is zelfs nog makkelijker dan met mijn laptop: die moet ik soms op de grond zetten om te zien wat ze doet haha.

work out

Maar één keer per week doe ik ook krachttraining met mijn vriend. Ik wil echt geen bodybuilder worden ofzo, maar van krachttraining ontwikkel je spieren en spieren verbranden vet, en laat dat nou net zijn wat ik probeer kwijt te raken! Dus vandaar dat ik gewichten optil. Mijn vriend doet dit wel vaker en helpt mij gelukkig goed. Bij sommige oefeningen die we doen kan ik na 5 keer tillen de gewichten echt niet meer fatsoenlijk beethouden, dus hij ondersteunt mijn armen dan. Als mijn armen en handen dan als een gek aan het trillen zijn, omdat ik de gewichten niet meer kan houden, dan word ik wel boos op mezelf. Dat gevoel motiveert wel moet ik zeggen, want je wilt het toch kunnen. En als ik gewoon door ga met wat ik nu, dan kom ik er wel. Beetje bij beetje, stapje voor stapje. :)

Ik moet zeggen dat ik na die zes weken qua getal op de weegschaal geen verschil zie: dat staat eigenlijk nog op hetzelfde. Maar ik zie wel al verschil en ik merk het vooral in de kleren die ik aantrek. Het zit allemaal wat losser en minder strak. Ik moet zelfs een riem gaan dragen, omdat anders mijn broek continu afzakt! Ook merk ik het aan mijn gezicht, die is slanker geworden, en aan mijn buik. Hij is nog lang niet zo plat als dat ik hem wil, maar al wel platter dan zes weken geleden. Spieren wegen nou eenmaal net zo zwaar als vet, en omdat ik natuurlijk flink in de weer ben geweest… ja die heb ik inmiddels wel ontwikkeld. Maar dat maakt niet uit, het is maar een getal wat daar staat. Het gaat erom hoe ik mij voel en dat is momenteel: erg goed!

get sleep eat clean drink water exercise repeat

Het gaat er bij mij ook eigenlijk zo zeer om dat ik heel veel kilo’s afval, maar dat ik beter in mijn vel ga zitten. Ik voelde mij gewoon niet prettig in mijn eet- en leefgewoontes. Daar moest iets aan veranderen. Ik ben ook aanzienlijk minder gaan snoepen. Af en toe snoep ik echt nog wel wat, maar niet meer elke avond een hele reep, een hele zak, etc. Sowieso mag ik van mezelf ook echt nog wel snoepen, ik ga het niet helemaal verbieden, maar het moet gewoon met mate. ;) Ook qua avondeten heb ik het één en ander aangepast: ik eet minder aardappelen, want ik merk dat ik daarvan gewoon aankom. Dus één eetlepel aardappel en meer groente en fruit. Dit in combinatie met mijn nieuwe sportgewoontes voelen voor mij goed. Ik denk dat ik het op deze manier ook wel een lange tijd kan volhouden.

Zo, dus dat was weer even een update over het thuissporten! Vanmiddag leg ik mijn matje weer uit om een nieuwe Blogilates workout te doen. Kom maarrr op! :D Oh, en dit blogje sluit ik weer af met een Ryan Gosling motivatietip:

ryan gosling

Sport jij wel eens thuis of ga je liever naar de sportschool? En ik ben wel benieuwd: wie doet er ook aan krachttraining? :)

Liefs,
Belinda ♥

PS: De motivatie plaatjes staan op mijn Pinterest profiel! Ik heb een speciaal board met inspirerende en sportmotivatie quotes.

Dit vind je misschien ook leuk

4 reacties

  1. Goed van je hoor!
    Ik houd dat soort dingen echt nooit vol. maar misschien moet ik er toch ook maar weer een keer aan beginnen met als doel het tóch vol te houden.
    Het moet ook leuk blijven voor jezelf natuurlijk. Ik ga zo’n video van Blogilates ook maar eens opzoeken.

    1. Dank je wel! ^^ Je moet ook niet té streng zijn voor jezelf. Ik heb ontdekt dat dat juist averechts werkt haha. Maar 30 minuten per dag actieve beweging hebben is al goed voor je!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *