Workouts voor warme dagen

De afgelopen dagen is het echt super warm geweest. Ondanks de hitte heb ik toch mijn workouts gedaan. Ik wilde niet stoppen, want ik wil toch in shape blijven, maar ik wilde ook niet knock out gaan omdat het te warm is. Ik heb lichte oefeningen gedaan; geen zware krachttraining of een slopende cardio oefeningen. Het leek mij wel leuk om dit met jullie te delen: de workouts die ik doe met warm weer.

Allereerst moet ik zeggen dat je jezelf vooraf wel goed moet voorbereiden. Drink voldoende water en eet iets lichts voordat je begint aan de workout. Ik eet voor de workouts vaak iets zoals een rijstwafel met kipfilet bijvoorbeeld. En ik drink een glas water. Ook heb ik een flesje water gevuld klaarstaan voor tijdens mijn workout. Er wordt aangeraden om elk kwartier iets te drinken, ook al heb je geen dorst. Je verliest veel vocht, dus het is echt belangrijk om gewoon een slok te nemen! Terwijl mijn matje op de grond ligt en de YouTube app op de televisie opstart, heb ik ook een ventilator neergezet. En dan kan ik beginnen!

Buikspieroefeningen

Ik doe normaal niet zoveel buikspieroefeningen meer, omdat ik vaker een total body workout doe. Dan train je je hele lichaam en verbrandt je overal op je lichaam vet. Omdat ik op mijn buik toch nog wat vet kwijt wil, besloot ik maar weer een buikspieroefening te doen. Ik besloot de Flat Belly Workout van FitnessBlender te doen. In deze video doe je twee rondes van acht oefeningen. Je traint je buikspieren en je schuine buikspieren. Het is toch nog wel een goede workout, ondanks dat je alleen maar je buikspieren traint. Ik voelde ze twee dagen na de workout nog.

No-jump cardio

Cardio oefeningen doe ik graag voordat ik begin met een workout. De meeste cardio oefeningen hebben iets met springen te doen, maar laat ik daar, als het zo warm is, nou totaal geen zin in hebben. Gelukkig bestaan er ook cardio oefeningen waarbij je niet hoeft te springen. Deze no-jump cardio workout van FitnessBlender duurt maar 10 minuten en je hebt toch het gevoel dat je iets gedaan hebt. Mocht je hem nou toch te kort vinden, dan kun je ‘m twee keer achter elkaar doen.

Stretchoefeningen

De workouts van FitnessBlender eindigen vaak met een cooling down, waarbij er ook gestretcht wordt. Bij echt warme dagen heb ik geen zin om te springen en zware dingen te tillen. Je kan als workout ook stretchoefening doen. Let wel op dat je spieren toch even opgewarmd moeten zijn voordat je stretchoefeningen doet. Ik doe dus eerst een no-jump cardio oefeningen voordat ik deze stretch workout ga doen.

Yoga

Ik heb zelf nog nooit aan yoga gedaan, maar ik heb wel eens een yoga inspired workout of yoga inspired stretch routine gedaan. Ik heb ervaren dat het een goede vervangende workout is voor warme dagen. Deze bovenstaande workout van FitnessBlender is geen echte yoga workout, maar bevat op yoga geïnspireerde oefeningen. Ondanks dat het makkelijk lijkt, is het toch nog wel een pittige workout. Ik heb weer wat calorieën verbrand en daar gaat het om.

Dit waren de workouts die ik doe als het echt super warm weer is. Ik vind het toch belangrijk om in shape te blijven, dus vandaar dat ik de warmte trotseer. Ik doe de workout trouwens het liefst ‘s avonds, niet midden op de dag, want dan is het echt nog veel te warm.

Wat doe jij met sporten als het zo warm is? Ben je net zo’n bikkel als ik en ga je gewoon? Of wacht je totdat de hittegolf voorbij is?

Liefs,
Belinda ♥

PS: De quote-plaatjes komen van Pinterest en staan op mijn Pinterest profiel! Ik heb een Healthy board met inspirerende/sportmotivatie quotes.

Dit vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *